Το σπιτικό φαγητό έχει έρθει στην πρώτη γραμμή, όπως άλλωστε του αρμόζει, τα τελευταία χρόνια. Ειδικότερα μετά τον δύσκολο χρόνο της πανδημίας και την κρίση στην παγκόσμια υγεία, ο κόσμος φαίνεται πως επιλέγει πολύ προσεκτικά τι θα φάει και ποιος θα μαγειρέψει τα γεύματά του.
Σύμφωνα λοιπόν με έρευνα του Food Industry Association το 41% των συμμετεχόντων, επιλέγει σπιτικό φαγητό. Το 49% των αγοραστών διαβάζει πολύ αναλυτικά πλέον τα συστατικά και τη διατροφική αξίων των τροφίμων και πρώτων υλών, ενώ δίνει μεγάλη έμφαση στα θρεπτικά στοιχεία που περιέχει το κάθε γεύμα του. Επομένως παρατηρείται μία αυξανόμενη τάση προς το homemade και την αλλαγή συνηθειών, ανάμεσα στις οποίες εντάσσεται η ενίσχυση της διατροφής με φυτικές ίνες κι ο περιορισμός του κρέατος.
Ο καταναλωτής, ειδικά όταν έχει οικογένεια, αντιλαμβάνεται διαφορετικά το φαγητό με το 34% των συμμετεχόντων της ανωτέρω έρευνας να κάνει λόγο για μία εξαιρετικά σημαντική στιγμή- κάτι σαν ιεροτελεστία- σε ό, τι αφορά στο οικογενειακό τραπέζι. Μετά την υγειονομική κρίση του κορονοϊού, οι ευθύνες για τη διασφάλιση των τροφίμων επιδίδονται όπως πρέπει. Τι σημαίνει αυτό;
Όσοι έχουν ζήσει στο εξωτερικό, μακριά από το φαγητό της μαμάς, αναγνωρίζουν πολύ καλά την αξία του σπιτικού φαγητού. Έτσι το αναζητούν με την πρώτη ευκαιρία, φροντίζουν να μαγειρεύουν περισσότερο και όταν θα επιλέξουν να παραγγείλουν ή να φάνε έξω με φίλους, θα προσέξουν σε ποιο εστιατόριο θα κλείσουν.
Μάλιστα την τελευταία οκταετία, αυξάνεται το ποσοστό των καταναλωτών που αποφεύγει το fast food και στρέφεται στα μαγειρευτά φαγητά (δηλαδή ακόμη κι αν παραγγείλει, θα αναζητήσει μαγειρευτό φαγητό delivery).
Σχετική έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, με δείγμα 2000 ατόμων από όλη την επικράτεια, δείχνει ότι οι Έλληνες προτιμούν σε μεγάλο ποσοστό τα όσπρια, μετά το λευκό κρέας (που ξεπερνάει την κατανάλωση του κόκκινου κρέατος) και τα λευκά ζυμαρικά έναντι των αντιστοίχων ολικής άλεσης. Ακόμη φαίνεται πως έχουμε ιδιαίτερη αδυναμία στον καφέ και τα γλυκά. Το σημαντικό στοιχείο όμως είναι ότι το 56% των συμμετεχόντων θεωρεί ότι προσέχει τη διατροφή του, αφού πλέον ενημερώνεται επαρκώς για τη διατροφική αξία των γευμάτων του.
Τα άτομα που καταναλώνουν συχνά σπιτικά γεύματα, σύμφωνα με το onmed.gr, διατρέχουν μικρότερο κίνδυνο να εκδηλώσουν τη χρόνια μεταβολική νόσο του διαβήτη σε σύγκριση με άτομα που καταναλώνουν κυρίως έτοιμα γεύματα.
Έπειτα από ανάλυση μεγάλου όγκου δεδομένων, οι ερευνητές του Χάρβαρντ κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι όσοι καταναλώνουν σπιτικό δείπνο 5- 7 φορές την εβδομάδα έχουν 15% λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν διαβήτη τύπου 2 σε σύγκριση με όσους καταναλώνουν σπιτικό δείπνο μόνο 2 φορές την εβδομάδα ή και λιγότερο. Περαιτέρω μείωση του κινδύνου παρατηρήθηκε για τα άτομα που προετοίμαζαν περισσότερα από τα γεύματα της ημέρας στο σπίτι.
Η Wonderland Food and Play μαγειρεύει, όπως και για την οικογένειά της. Με αγνές και προσεκτικά επιλεγμένες πρώτες ύλες, δίνοντας την ίδια βάση στην ποιότητα και τη γεύση.