Οι οικογενειακές διακοπές αποτελούν μία άριστη ευκαιρία για δημιουργικό και ποιοτικό χρόνο με τα παιδιά μας. Αν μάλιστα υπάρχει ένα εξοχικό ή ένα σπίτι στο χωριό, τότε οι δυνατότητες για δημιουργικότητα αυξάνονται.
Μάλιστα αν πηγαίνουμε τακτικά διακοπές στο εξοχικό ή το χωριό, φροντίζουμε να δίνουμε επιπλέον ερεθίσματα στα παιδιά ώστε να μη βαρεθούν το ίδιο μέρος.
Αν το σπίτι διαθέτει κήπο, περιβόλι ή ένα μπαλκόνι, τότε θα έχει και δέντρα ή λουλούδια. Το πρώτο που έχουμε να κάνουμε, είναι να μάθουμε στα παιδιά δύο τρία βασικά πράγματα για τη φροντίδα των φυτών και της φύσης. Για παράδειγμα κάθε πότε ποτίζουμε το κάθε λουλούδι και γιατί, ποια δέντρα δίνουν καρπούς ανά εποχή, τα φρούτα και λαχανικά του καλοκαιριού, πως κάνουμε μεταφύτεση κ.ά. Στη συνέχεια μπορούμε να αναδιαμορφώσουμε τον χώρο του κήπου ή του μπαλκονιού κάνοντας κάποιες χωροταξικές αλλαγές μαζί με το παιδί. Ιδανικά ρωτάμε τη γνώμη του και επισκεπτόμαστε παρέα ένα φυτώριο, για να διαλέξουμε μαζί λουλούδια. Θα μπορούσε να έχει ένα δικό του αγαπημένο φυτό, το οποίο θα αναλάβει να το φροντίζει κατά αποκλειστικότητα. Αν μάλιστα η φαντασία του μικρού μας είναι πλούσια και δείχνει να έχει ενδιαφέρον για την κηπουρική, ας ζητήσουμε τη γνώμη του για το τι ταιριάζει χρωματικά ή χωροταξικά.
Στα ίδια μέρη θα ξαναβρεθούμε, αλλά και στα ίδια μέρη ενδεχομένως βαρεθούμε… Γι’ αυτό το λόγο λοιπόν, προσπαθούμε να εξερευνούμε όλο και περισσότερο την περιοχή και τη φύση γύρω από το εξοχικό σπίτι ή στο χωριό. Σίγουρα υπάρχουν μέρη, που δεν έχουμε επισκεφθεί ή δεν έχουμε αναλύσει την ιστορία τους στο παιδί. Κι όπου ιστορία δεν εννοούμε να γίνει κάποιο μάθημα ιστορίας, αλλά μπορεί να «κρύβει» και μία ωραία οικογενειακή ιστορία του παππού ή της γιαγιάς. Φέτος ανακαλύπτουμε τα δασάκια, τις γέφυρες, τους θαλάσσιους κολπίσκους, τις πηγές νερού στο βουνό, τους πλατάνους κι άλλα δέντρα και τα σοκάκια γύρω από το σπίτι μας.
Κι όμως, όταν γίνουν με παρέα και μ’ ευχάριστο τρόπο, έχουν τη χάρη τους. Η ρουτίνας της καθημερινότητας είναι μία πολύ καλή ευκαιρία, για να μάθουν τα παιδιά να λειτουργούν υπεύθυνα. Για παράδειγμα σηκωνόμαστε το πρωί, βάζουμε δυνατά τη μουσική και στρώνουμε με χαμόγελο το κρεβάτι μας. Στη συνέχεια φτιάχνουμε πρωινό στην κουζίνα και προετοιμαζόμαστε για τη θάλασσα. Ακόμη και το καθάρισμα ή τα καθημερινά ψώνια και φυσικά η μαγειρική έχουν μεγάλη δόση δημιουργικότητας, ανάλογα με το πως και τι θα ζητήσουμε από ένα παιδί να κάνει. Σίγουρα όμως θα προτιμήσει τη συμμετοχή παρά την αναμονή, μέχρι να ολοκληρώσουμε τις δουλειές του σπιτιού.