#Μένουμε_σπίτι: Φροντίζουμε την ψυχολογία μας για τα παιδιά μας

#Μένουμε_σπίτι: Φροντίζουμε την ψυχολογία μας για τα παιδιά μας

Είναι πολλές φορές που η ψυχολογία, καλή ή κακή, των γονέων περνάει και στα παιδιά. Γι’ αυτό φροντίζουμε συχνά να μην τους δείχνουμε τον προβληματισμό μας για διάφορα ζητήματα. Μόνο όταν αυτό κρίνεται απαραίτητο, ώστε να είναι γνώστες μίας κατάστασης.

Ωστόσο οι ειδικοί συνιστούν να λέμε την αλήθεια στα παιδιά και να τα ενημερώνουμε επαρκώς. Ειδικότερα τώρα, στις δύσκολες ημέρες του κορονοϊού.

Ενημέρωνουμε τα παιδιά για την κατάσταση

Η αλήθεια είναι πως η πληροφορία από το διαδίκτυο, την τηλεόραση και το ραδιόφωνο είναι πλούσια και φτάνει μέχρι τα παιδιά αυτιά. Ίσως όμως να μη μπορούν να κατανοήσουν λόγω ηλικίας ή λόγω του ότι δεν έχουν ξαναζήσει κάτι παρόμοιο, την κατάσταση. Εξάλλου και για εμάς τους ενήλικες, η πανδημία είναι μία εντελώς καινούργια εμπειρία, άγνωστη τόσο στην πράξη όσο και στην ψυχολογική διαχείριση.

Τα παιδιά μας πρέπει να αισθανθούν πως έχουμε μία διαρκή ενημέρωση επικοινωνίας μαζί τους. Εξηγούμε λοιπόν στα παιδιά τι συμβαίνει με τον κορονοϊό και γιατί μένουμε σπίτι χωρίς πανικό και χωρίς να τους προκαλούμε τον φόβο. Μένουμε σπίτι για να είμαστε όλοι καλά και να βοηθήσουμε και τον υπόλοιπο κόσμο, τις άλλες οικογένειες εκτός από τη δική μας, να είναι υγιείς.

Μη διστάσετε να απαντήσετε στις ερωτήσεις των παιδιών. Έχουν κι αυτά απορίες!

Ταυτόχρονα παρουσιάζουμε τις ημέρες που μένουμε σπίτι ως μία άριστη ευκαιρία για ποιοτικό χρόνο με τους γονείς, για να κάνουμε πράγματα μαζί δίνοντάς τους παραδείγματα για να διαλέξουν.

Όσο για τα μεγαλύτερα παιδιά, τους βοηθάμε να βάλουν ένα πρόγραμμα διαβάσματος χωρίς πίεση. Αρκεί να υπάρχει πρόγραμμα!

Βοηθάμε μικρούς και μεγάλους για καλύτερη ψυχολογία

Όσο εμείς είμαστε καλά και ψυχολογικά ανεβασμένοι, θα είναι καλά και τα παιδιά μας. Τι μπορούμε να κάνουμε γι’ αυτό όταν είμαστε κλεισμένοι στο σπίτι;

  1. Βάζουμε ένα καθημερινό πρόγραμμα με όλα όσα θέλουμε να κάνουμε.
  2. Δίνουμε προτεραιότητα στη σωματική και πνευματική υγεία μας, κάνοντας ασκήσεις στο σπίτι, δημιουργώντας, βλέποντας ταινίες και διαβάζοντας τα βιβλία που δεν είχαμε χρόνο να διαβάσουμε.
  3. Ξυπνάμε συγκεκριμένη ώρα, ώστε να μη χάσουμε την ημέρα (ναι, ακόμη και στο σπίτι).
  4. Κάνουμε μία λίστα με πράγματα που θέλαμε να κάνουμε πριν και τώρα μπορούμε. Τα βάζουμε σε μία σειρά, όχι ψυχαναγκαστική, και ξεκινάμε!
  5. Φροντίζουμε ώστε ο χώρος μας να είναι καθαρός και τακτοποιημένος, για να μη μας προκαλεί αναστάτωση.
  6. Προσπαθούμε να βελτιώσουμε τη διατροφή μας. Πιο ισορροπημένη διατροφή βοηθάει στην καλύτερη ψυχολογία.
  7. Προσαρμόζουμε την κοινωνική ζωή μας αξιοποιώντας την τεχνολογία. Η τεχνολογία που τόσο καιρό μας δημιουργούσε “ψεύτικες” σχέσεις, τώρα μας δίνει την ευκαιρία να διατηρούμε τις αληθινές.
  8. Μαθαίνουμε στα παιδιά και τους ηλικιωμένους τους νέους κανόνες υγιεινής, που ισχύουν στις ημέρες του κορονοϊού.
  9. Σκεφτόμαστε τους ανθρώπους γύρω μας που χρειάζονται βοήθεια (π.χ. άστεγους, ηλικιωμένους γείτονες κτλ) και φροντίζουμε να τους προσφέρουμε με ασφάλεια αυτό που χρειάζονται. Πάμε εμείς για τα ψώνια τους και τους τα αφήνουμε φορώντας γάντια στην πόρτα τους, τους παίρνουμε ένα παραπάνω τηλέφωνο.
  10. Δεν ξεχνάμε τους φίλους που γνωρίζουμε ότι μένουν μόνοι. Τώρα μας έχουν περισσότερη ανάγκη!
  11. Μιλάμε και με τους φίλους των παιδιών μας online, διατηρώντας τις κοινωνικές σχέσεις που έχουν με άλλα παιδιά.

Η κατάσταση και τα δεδομένα που τη συνοδεύουν, είναι πρωτόγνωρα. Δεν ξέρουμε ούτε πόσο θα κρατήσει όλο αυτό. Ωστόσο τα όνειρα για το μέλλον, οι στόχοι είναι αυτά που θα μας δώσουν κίνητρο και ζωή. Υπομονή, δύναμη, αλληλεγγύη και κυρίως ατομική ευθύνη!

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *